Kim Skouborg - Camp Vedersø

04. april 2024

Forstander: "Hvis der ikke er en kant, kan vi ikke holde det, vi lover forældrene og eleverne"

Kim Skouborg, forstander på Campus Vedersø, mener, at hans efterskole gør eleverne en tjeneste ved at have tydelige regler og konsekvenser, hvis de bliver brudt.

Mette Sanggaard, Ollerup Efterskole

05. februar 2024

Forstander: Nogle gange beder eleverne selv om en konsekvens

Når en elev overskrider reglerne på efterskolen, bør bortvisning ikke være det mest nærliggende svar, mener forstander på Ollerup Efterskole Mette Sanggaard. Hun er stor fortaler for dialog, men oplever, at eleverne nogle gange selv efterspørger mere konsekvens.

Forstander Andreas Ingerslev Larsen, Nordjyllands Idrætsefterskole Stidsholt

11. januar 2024

Forstander: Eleverne er mere ærlige, når truslen om bortvisning er væk

Det kræver mere af lærerne, når bortvisninger bliver taget af bordet som en mulig konsekvens. Ifølge Andreas Ingerslev Larsen, som er forstander på Nordjyllands Idrætsefterskole Stidsholt, giver det imidlertid større ærlighed og et tættere fællesskab på efterskolen.