Foto: Oscar Scott Carl

03. oktober 2023

Inutsiaq rejste 3.500 km for at komme på efterskole

For nogle unge vil det være et stort skridt bare at tage på efterskole i den anden ende af landet. Inutsiaq Boassen rejste fra Grønland til Danmark for at gå på efterskole. Det var svært, men han lærte at stå på egne ben.

Efterskolebånd. Privatfoto

02. oktober 2023

Et år kan give venner for livet

Venskaber fra efterskolen er noget helt særligt. Det mener fem tidligere elever, som stadig har tætte bånd med nogen, de mødte på efterskolen.

Foto: Tor Birk Trads

14. september 2023

3 tidligere elever: Det sværeste og bedste ved efterskoleåret

Hvad vil man altid huske fra sit efterskoleår? Og hvordan kommer man igennem de svære perioder? Tre tidligere elever ser tilbage på efterskolen og det, de tager med sig.

Foto: Trine Bukh

24. august 2023

32.368 elever er startet på efterskole

Frafaldet er bremset, og 10. klasse er stadig populær. Det viser en analyse af årets elevtal, der både omfatter tal for nye efterskoleelever i det nuværende skoleår 2023/24 og frafaldstal for skoleåret 2022/23.

Gode råd til forældre

10. august 2023

"I skal ikke være bekymrede, hvis jeg ikke ringer hjem"

Tidligere elever giver gode råd til, hvordan du som efterskoleforælder hjælper dit barn godt fra start.